2020/2021 01.07.2020  -  30.06.2021
Vejledning
Gymnastik er en sportsgren. Vi vil derfor gerne have at børne på MINI GYM, MULTI GYM og JUNIOR GYM skifter tøj i omklædningsrummene. Dette er både for at minske uro omkring skiftene mellem holdene, men mest af alt til vinter, hvor især fodtøjet er vådt.

Far, mor og barn (FMB)

 

Far, mor og barn

 

For mange børn er ”Far, mor og barn”-holdet deres første introduktion til gymnastikken. Det er her de første frø skal sås til mange års glæde ved at bevæge sig og være en del af et fællesskab.

 

Vi starter med en fælles opvarmning, og derefter hjælper mor og far med at finde redskaberne frem, så vi kan bygge en bane, hvor barnet, i eget tempo, kan forcere de forskellige forhindringer.

 

Banen vil være af varierende sværhedsgrad, så barnet kan styrke motorikken og udfordre sig selv til at ”turde” lidt mere hen af vejen,med hjælp fra mor og far. Timerne vil bære præ af genkendelighed og div. øvelser / forhindringer vil blive tilpasset til børnene på holdet.

 

Er der nogle stærke forældre på holdet, som vil være behjælpelige vil vi også kunne gøre brug af hallens ”air-track” som ofte giver stor glæde.

 

Kom og få en dejlig time sammen med dit barn.

 

Jeg ser frem til en sjov og hyggelig sæson i selskab med jer og jeres børn

 

På holdet er vi 1 instruktør og 2-3 faste forældre-hjælpere der selv har børn på holdet. Det er også forældre-hjælperne der vil overtage i tilfælde af sygdom, så holdet ikke aflyses. (dette er under forudsætning at der fortsat er min er én uddannet instruktør tilstede)

 

Forældre-hjælpere:
Anja som har datter Leonora med på holdet (tidligere instruktør og med i bestyrelsen)
Josefine som har datter Matilde og søn Kalle med på holdet. (med i bestyrelsen)

 

NB! Større søskende må IKKE deltage på holdet! 

Tilmeld/Læs mere - (1)

MicroGym (MCG)

Det er ikke muligt, at tilmelde sig dette hold. 
 
Dette hold er forbehold de lokale småbørnspasningstilbud  

Tilmeld/Læs mere - (1)

Mini Gym (MNG)

 

MINI GYM

 
MiniGym er for de 3-4 årige som godt kan lide at lave gymnastik.
Intet forudgående kendskab til gymnastik er nødvendig.
 
 
Børnene kommer til at prøve kræfter med spring som kolbøtter, håndstand,
vejrmøller og nogen måske endda med saldoer. Vi vil lege os igennem
gymnastikken på redskabsbaner som vil udfordre børnenes balance, deres
styrke og deres forhold til højder.
 
 
Hver time vil starte med en kort opvarmning hvor vi får løbet det værste krudt
af samt får varmet kroppen igennem så vi er klar til at boltre os på den
opstillede redskabsbane. Hver time sluttes af med lidt frugt som børnene på
skift medbringer.
 
 
OBS: Det er vigtigt at barnet kan klare sig uden mor og far. (de første gange
udtaget ) Forældrene kan opholde sig i cafeteriet . så vi kan hente jer ved
behov.
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

MultiGym (MLG)

 

MULTI GYM

 

Elsker du Gymnastik og har du lyst til at lære mere om spring og rytmeSå er dette holdet for dig. 

 

På holdet er der plads til ALLE, uanset om du har lavet gymnastik før eller om det er første gang du prøver.

Her handler det om at vi skal lære grundtekniker både indenfor spring og rytme.

 

Vi vil i starten have fokus på kolbøtter og tilløb/afsæt til trampolinen, senere sætter vi det sammen. 

Vi ikke deler holdet på efter, hvor god børnene er, at vi møder prøver barnet på deres niveau, men mere efter hvordan børnene opfører sig. Derfor vil børnene også opleve, at nogle få lov til næste trin før andre. 

En typisk træning:

Vi starter altid med opvarmning, både så vi undgår skader når vi springer, men også for at blive varme i kroppen. Denne består af lege med hoppe-, koordination- og styrke elementer.

 

Når vi er varme sætter vi nogle baner op, som vi øver grundteknikker, men vi vil også få trænet spring, balance, koordination, styrke og kondition. Banerne varierer i løbet af sæsonen

 

På redskaberne skal vi lære de grundlæggende bevægelser i springgymnastikken, slå kolbøtter, stå på hænder, vejrmøller og trampolinen.

 

Vi vil også øve os til rytme. Vi skal lære, at gå, løbe og hoppe i takt til musikken

 

Husk: Drikkedunk og hvis du har langt hår skal det være sat op.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Junior Gym (JGY)

 

JUNIORGYM

Er du 8-16 år? Elsker du gymnastik eller vil du gerne se om, det er noget for dig, så er JUNIORGYM holdet for dig.

På JuniorGym sætter vi sammenhold højt. Der er plads til alle. Selvom du ikke kan lave en salto, vejrmølle eller er den fødte dansemester, så er du velkommen på holdet. Det eneste krav vi har, er at du deltager aktivt i hele træningen, så skal vi nok lære dig den andet.

Vi vil starte undervisningen med opvarmning i tilbygningen, hvor meget af rytmedelen vil blive trænet. Alle gymnaster skal deltage i både spring og rytmedelen, da vi skal lave en samlet opvisning sidst på sæsonen. Her skal vi vise resten af foreningen hvad vi har lært.

Rytmedelen vil bestå af små rytmesekvenser, som til sidst bliver sat sammen til en hel rytmeserie.

I Springdelen vil vi i starten arbejde med grundspring som håndstand, vejrmølle samt afsæt og opspring. Sidenhen vil vi prøve kræfter med kraftspring, flik-flak, hoftebøjet- og strakt salto.

Hvis der er opbakning fra gymnasterne vil vi måske tilmelde os en opvisning og ellers selvfølgelig vores egen opvisning.

Der kan forekomme merbetaling til opvisningsdragter


Tilmeld/Læs mere - (1)

Rope Skipping (RSK)

 

Rope Skipping 

 

Vil du lære at sjippe på en ny og anderledes måde? Så kom til rope skipping

 

Vi lærer at sjippe med et eller flere tov, alene eller sammen med andre, og lærer nye ting som double dutch, single rope, hjul, to i et tov og meget mere.

 

Vi skal også lave styrketræning for at blive stærke, og kunne bære egen vægt på armene, når vi f.eks. skal lave push-ups.

 

Holdet er for alle både drenge og piger.

 

Kom og prøv kræfter med en sjov og anderledes sport

 

Vi regner med at I er indstillet på sjov, svedig og udfordrende træning!  

HUSK gode sko, ved langt hår skal det sættes op samt GODT HUMØR. 

 
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Rope Skipping Konkurrence (RSE)

 

Rope Skipping Konkurrence  

Konkurrenceholdene er for dem der har gået til sjipning før, og som er klar til en masse nye udfordringer.
Der forventes at man møder op til hver træning, og er klar til at træne målrettet.

Når man sjipper på konkurrence plan, er det både individuelt og som et hold.

Vi træner konkurrenceelementerne speed, enkelt tov og double dutch

Udover alm. træning så får vi også hjælp af en springtræner i løbet af sæsonen. 

Vi regner med at skulle deltage i 1-3 konkurrencer afhængig af hvilket hold, samt til eventuelle gæsteopvisninger,  men vi skal også have det sjovt og deltage i Skensved gymnastiks egen opvisning.

For at gå til sjipning er det vigtigt med et par gode løbesko, godt sportstøj og håret skal være opsat hver gang. Så får vi mest muligt ud af træningen.

Der planlægges ekstra træningsweekender i løbet af sæsonen.

Samtidig vil vi også se på om vi deltager i de tilbud om sjippecamps der kommer i løbet af sæsonen.

Inkluderet i prisen er licens samt konkurrence gebyr, derudover skal der påregnes ekstra udgifter til TØJ, samt sjippecamps.

Der vil blive tilbudt et forældremøde i starten af sæsonen, hvor vi vil snakke om vores forventninger.

(Bemærk sæsonlængden)

 

Tilmeld/Læs mere - (2)

Crossdance M/K (CRD)

 
Hop med på Crosscancebølgen, og bliv en del af et helt fantastisk fællesskab.

Efter at have oplevet nogle helt fantastiske sæsoner, glæder jeg mig til endnu en sæson med Crossdance

En Crossdance time er modulopbygget, hvor hele kroppen bliver trænet igennem.  Du kommer omkring både DANCE, BODYTONING, CARDIO og BALANCE.

De enkelte moduler kommer ikke i en tilfældig rækkefølge - men er nøje sammensat, så du får den helt optimale træning på en Crossdance time. Det giver dig samtidig et overblik over, hvornår du kan presse dig selv lige den tand ekstra konditionsmæssigt og hvornår du kan "slappe mere af".

Du vil med garanti få sved på panden, smil på læben og opleve masser af energi og overskud. Alt sammen blandet med god musik, som vi kender fra radioen.

Kort sagt Crossdance er energi sat direkte ind på din konto! Du kan forvente at forbrænde mellem 600 og 800 kcal på en times Crossdance. Er du interesseret i at vide mere så gå ind på www.crossdance.dk eller facebook/cross dance.dk

Sørg for gode fitness-sko, gerne med dreje zone (ikke løbesko) samt en flaske vand.

OBS: Ønsker du en prøvetime skal det aftales i forvejen med instruktøren, tlf. 61 69 03 23.
 
 

 

Tilmeld/Læs mere - (0)

Complete Workout (CWO)


Velkommen til Complete workout!

 

Er du til høj puls og styrke med et glimt i øjet så kom og vær med.

 

Vi får trænet hele kroppen

 

Træningen består af 10-20 træningsstationer, så du får trænet både styrke og kondition og du vil i løbet af timen komme disse igennem 2-4 gange.

 

Det passer godt til dig der gerne vil have det maksimale ud af din træning og ønsker at kombinere styrketræningen med konditionstræningen.

 

Alle kan deltage, da intensiteten styres af den enkelte deltager. Derfor er Complete Workout et idealt familie hold

 

Det kunne være så hyggeligt hvis du kommer og træner med....

 

Børn mellem 12 - 15 år kan deltage på holdet, hvis de er godkendt af instruktørerne 

 
 
Tilmeld/Læs mere - (0)

Herrer (HHR)

 

Herreholdet

 

Herreholdet er et hold med traditioner. Det har været en del af Skensved gymnastik siden starten i år 1900. Dengang hed det karleholdet og tro mod tradition har herreholdet beholdt sæsonstarten i september.

 

Det er et hold som vi er meget stolte af og ikke mindst i år, hvor holdet har står sammen, for at løfte opgave som instruktør.

 

Herreholde er et hold for alle, som kan lide højt humør og sved på panden. Tempoet er så alle kan være med. Vi skal arbejde med hele kroppen, opvarmning, styrke, kondition, balance, koordination, vi styrker ryg og mave og meget mere…

 

Og til sidst er der udstrækning for både krop og sjæl. Og traditionen tro afsluttes alt dette med en opvisning til april. Så kom og være med! Måske er der skavanker, der banker på, som du har brug for træning til at få styr på.

 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Senior Gymnastik (SGY)

 

Senior Gymnastik

 

Efter en god opvarmning, hvor vi kommer hele kroppen igennem fortsættes med cirkel træning hvor jeg vil forsøge at komme de vigtigste muskelgrupper igennem, så vi bliver styrket til at opretopholde funktionsdygtigheden, så det bliver nemmere at klare dagligdagens gøremål.  

 

Så er du mellem 60 og 100 - og kan lide at få rørt dig samtidig med at du har det sjovt - så kom og prøv at være med!

 

Andet: Det sociale er lige så vigtigt som gymnastikken, så vi drikker kaffe bagefter (det er frivilligt).

 
 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Sund i egen Krop (SiK)

SUND I EGEN KROP


Du kender det nok...

Småskavankerne og "gammeldommen" der trykker.

Overskuddet er måske ikke altid så stort, du er træt, stiv i nakken/ryggen eller måske døjer du med evindelige småskader.

Skensved Gymnastik forsøger noget nyt, vil du være med?


Med udgangspunkt i teorier om kroppens fysiologi og sammenhæng med stressfyldte perioder i hverdagen, for lidt eller for uhensigtsmæssigt fysisk aktivitet,

vil dette hold tilbyde en mulighed for at stramme lidt op, stabilisere og udspænde brugte kroppe. 


Der er mulighed for individuelle hensyn og ligeledes vil der blive lagt op til at træningen bygges op om de udfordringer I hver især møder op med.

Måske ikke hver gang, men det vil være målet


Der vil være let styrke/stabilitetstræning, udspænding og afspænding.

 

Derudover almindelig vejledning omkring sundhed, ergonomi, hjemme øvelser mm.

Holdet er ikke en del af spar 40 % på andet hold, da holdet allerede er nedsat
Tilmeld/Læs mere - (0)