2019/2020 17.07.2019  -  28.03.2020
Vejledning
Gymnastik er en sportsgren. Vi vil derfor gerne have at børne på MINI GYM, MULTI GYM og JUNIOR GYM skifter tøj i omklædningsrummene. Dette er både for at minske uro omkring skiftene mellem holdene, men mest af alt til vinter, hvor især fodtøjet er vådt.

MicroGym (MCG)

Det er ikke muligt, at tilmelde sig dette hold. 
 
Dette hold er forbehold de lokale småbørnspasningstilbud  

Tilmeld/Læs mere - (1)

MultiGym (MLG)

 

MULTI GYM (Multi Spring)

 

Elsker du Gymnastik og har du lyst til at lære spring og øve rytmiske serier - Så er dette holdet for dig. 

 

På holdet er der plads til ALLE, uanset om du har lavet gymnastik før, allerede kan stå på hænder eller om det er første gang du prøver.

 

En typisk træning:

Vi starter altid med opvarmning, både så vi undgår skader når vi springer, men også for at blive varme i kroppen. Denne består af lege med hoppe-, koordination- og styrke elementer.

 

Når vi er varme sætter vi nogle springbaner op, som vi øver grundteknikker og hele spring på, men vi vil også få trænet balance, koordination, styrke og kondition. Banerne varierer i løbet af sæsonen, så vi får repeteret spring, men også prøvet dem på forskellige måder, så vi bliver fortrolig med springene. 

 

På redskaberne skal vi øve de grundlæggende bevægelser i springgymnastikken, slå kolbøtter, stå på hænder, øve vejrmøller og araberspring og lave saltoer i trampolinen.

 

I marts har SGA hjemmeopvisning, hvor alle hold laver opvisning. Her viser vi også hvad vi har lært i løbet af sæsonen. Så det kan forældre, bedsteforældre mv. allerede glæde sig til.

 

Husk: Drikkedunk og hvis du har langt hår skal det være sat op.

 

I år er vi 2 instruktører på holdet. Ina fra sidste år og Louise som ny instruktør. 

Som noget nyt vil der være mulighed for at komme med Junior Gym i Køge Nords springhal om fredagen. Det kommer til at koste omkring 15 kr. pr gang og de vil være afsted i ca 1-1 1/2 time

Tilmeld/Læs mere - (1)

Rope Skipping (RSK)

 

Rope Skipping 

 

Vil du lære at sjippe på en ny og anderledes måde? Så kom til rope skipping

 

Vi lærer at sjippe med et eller flere tov, alene eller sammen med andre, og lærer nye ting som double dutch, single rope, hjul, to i et tov og meget mere.

 

Vi skal også lave styrketræning for at blive stærke, og kunne bære egen vægt på armene, når vi f.eks. skal lave push-ups.

 

Holdet er for alle både drenge og piger.

 

Kom og prøv kræfter med en sjov og anderledes sport

 

Vi regner med at I er indstillet på sjov, svedig og udfordrende træning!  

HUSK gode sko, ved langt hår skal det sættes op samt GODT HUMØR. 

 
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Rope Skipping Konkurrence (RSE)

 

Rope Skipping Konkurrence  

Konkurrenceholdene er for dem der har gået til sjipning før, og som er klar til en masse nye udfordringer.
Der forventes at man møder op til hver træning, og er klar til at træne målrettet.

Når man sjipper på konkurrence plan, er det både individuelt og som et hold.

Vi træner konkurrenceelementerne speed, enkelt tov og double dutch

Udover alm. træning så får vi også hjælp af en springtræner i løbet af sæsonen. 

Vi regner med at skulle deltage i 1-3 konkurrencer afhængig af hvilket hold, samt til eventuelle gæsteopvisninger,  men vi skal også have det sjovt og deltage i Skensved gymnastiks egen opvisning.

For at gå til sjipning er det vigtigt med et par gode løbesko, godt sportstøj og håret skal være opsat hver gang. Så får vi mest muligt ud af træningen.

Der planlægges ekstra træningsweekender i løbet af sæsonen.

Samtidig vil vi også se på om vi deltager i de tilbud om sjippecamps der kommer i løbet af sæsonen.

Inkluderet i prisen er licens samt konkurrence gebyr, derudover skal der påregnes ekstra udgifter til TØJ, samt sjippecamps.

Der vil blive tilbudt et forældremøde i starten af sæsonen, hvor vi vil snakke om vores forventninger.

(Bemærk sæsonlængden)

 

Tilmeld/Læs mere - (2)

CrossDance 2 hold (BCD)

Crossdance B-Basis og S-Soft 

 

Hop med på Crossdancebølgenog bliv en del af et helt fantastisk fællesskab. Nu med endnu mere fællesskab. Du har nemlig muligheden for at tilmelde dig begge hold. Dvs. både Crossdance basis og Soft til en god pris.

 

En Crossdancetime er modulopbygget, hvor hele kroppen bliver trænet igennem. Du kommer omkring både DANCE, BODYTONING, CARDIO og BALANCE.

 

De enkelte moduler kommer ikke i en tilfældig rækkefølge - men er nøje sammensat, så du får den helt optimale træning på en Crossdance time. Det giver dig samtidig et overblik over, hvornår du kan presse dig selv lige den tand ekstra konditionsmæssigt og hvornår du kan "slappe mere af".

 

Du vil med garanti få sved på panden, smil på læben og opleve masser af energi og overskud. Alt sammen blandet med god musik, som vi kender fra radioen.

Kort sagt Crossdance er energi sat direkte ind på din konto! Du kan forvente at forbrænde mellem 600 og 800 kcal på en times Crossdance. Er du interesseret i at vide mere så gå ind på www.crossdance.dk eller facebook/cross dance.dk

 

Sørg for gode fitness-sko, gerne med dreje zone (ikke løbesko)

samt en flaske vand.

 
 

OBS

Ønskes en prøvetime skal det aftales på forhånd med instruktøren tlf. 61 69 03 23.

 
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Crossdance M/K (CRD)

 
Hop med på Crosscancebølgen, og bliv en del af et helt fantastisk fællesskab.

Efter at have oplevet nogle helt fantastiske sæsoner, glæder jeg mig til endnu en sæson med Crossdance

En Crossdance time er modulopbygget, hvor hele kroppen bliver trænet igennem.  Du kommer omkring både DANCE, BODYTONING, CARDIO og BALANCE.

De enkelte moduler kommer ikke i en tilfældig rækkefølge - men er nøje sammensat, så du får den helt optimale træning på en Crossdance time. Det giver dig samtidig et overblik over, hvornår du kan presse dig selv lige den tand ekstra konditionsmæssigt og hvornår du kan "slappe mere af".

Du vil med garanti få sved på panden, smil på læben og opleve masser af energi og overskud. Alt sammen blandet med god musik, som vi kender fra radioen.

Kort sagt Crossdance er energi sat direkte ind på din konto! Du kan forvente at forbrænde mellem 600 og 800 kcal på en times Crossdance. Er du interesseret i at vide mere så gå ind på www.crossdance.dk eller facebook/cross dance.dk

Sørg for gode fitness-sko, gerne med dreje zone (ikke løbesko) samt en flaske vand.

OBS: Ønsker du en prøvetime skal det aftales i forvejen med instruktøren, tlf. 61 69 03 23.
 
 

 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Complete Workout (CWO)


Velkommen til Complete workout!

 

Er du til høj puls og styrke med et glimt i øjet så kom og vær med.

 

Vi får trænet hele kroppen

 

Træningen består af 10-20 træningsstationer, så du får trænet både styrke og kondition og du vil i løbet af timen komme disse igennem 2-4 gange.

 

Det passer godt til dig der gerne vil have det maksimale ud af din træning og ønsker at kombinere styrketræningen med konditionstræningen.

 

Alle kan deltage, da intensiteten styres af den enkelte deltager. Derfor er Complete Workout et idealt familie hold

 

Det kunne være så hyggeligt hvis du kommer og træner med....

 

Børn mellem 12 - 15 år kan deltage på holdet, hvis de er godkendt af instruktørerne 

 
 
Tilmeld/Læs mere - (2)

Herrer (HHR)

 

Herreholdet

 

Herreholdet er et hold med traditioner. Det har været en del af Skensved gymnastik siden starten i år 1900. Dengang hed det karleholdet og tro mod tradition har herreholdet beholdt sæsonstarten i september.

 

Det er et hold som vi er meget stolte af og ikke mindst i år, hvor holdet har står sammen, for at løfte opgave som instruktør.

 

Herreholde er et hold for alle, som kan lide højt humør og sved på panden. Tempoet er så alle kan være med. Vi skal arbejde med hele kroppen, opvarmning, styrke, kondition, balance, koordination, vi styrker ryg og mave og meget mere…

 

Og til sidst er der udstrækning for både krop og sjæl. Og traditionen tro afsluttes alt dette med en opvisning til april. Så kom og være med! Måske er der skavanker, der banker på, som du har brug for træning til at få styr på.

 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Kun for Quinder (KFQ)

 

Kun for Quinder

 

Holdet kun for kvinder med samvær og motion.
 
En times udfoldelse hvor der er fokus på at forbedre konditionen og smidigheden. Desuden skal balancen trænes og musklerne styrkes.
 
Jeg henter min inspiration mange steder fra bl.a. kredsløbstræning, core-træning, yoga og afspænding. Det bliver ikke kedeligt. Pulsen skal op men alle kan være med.
 
Det hele foregår med højt humør til god musik, så vi går hjem med en god fornemmelse i krop og sind.

 
Da min mand ind i mellem er bortrejst pga. arbejde, vil der være gange, hvor jeg har mine børn med.  
 

Træningen foregår på Højelse Skole, derfor kan/vil der forekomme (enkelte) aflysninger, vi ikke er ansvarlige for og som ikke erstattes.

Tilmeld/Læs mere - (1)